Alla inlägg under februari 2013

Av Selma Evelina och Ebba - 28 februari 2013 16:54

Här är en bild som jag har målat i 53 års present. Tänkte dela med mej av den på bloggen!
Vi ses!

Av Selma Evelina och Ebba - 28 februari 2013 07:57

Hej! När det gäller att måla med akryl är jag lika med bajs. Ibland har jag tur och bilden blir bra, men oftast slutar det med ett massa kladd! Akvarell kan jag måla lite bättre med:) men akryl, där går gränsen!:(

Av Selma Evelina och Ebba - 27 februari 2013 19:28

Övar fortfarande på att rita manga, men nu går det lite bättre:-)
Är ändå inte helt nöjd
Men det är iaf helt okej

Av Selma Evelina och Ebba - 27 februari 2013 14:19

En halv kass akvarell målning..

Av Selma Evelina och Ebba - 27 februari 2013 12:21

Har nu ritat ett manga öga.
Förra bilden då jag postade på en manga tjej var inte så bra, jag hade bara använt tuschpennor...
Den här är fullt gjord av blyerts

Av Selma Evelina och Ebba - 27 februari 2013 12:21

Har nu ritat ett manga öga.
Förra bilden då jag postade på en manga tjej var inte så bra, jag hade bara använt tuschpennor...
Den här är fullt gjord av blyerts

Av Selma Evelina och Ebba - 27 februari 2013 11:03

hej nu är det selma som skriver, angående tävlingen så kommer bilden när den kommer, jag kommer ine ge er ett färdigt datum när bilden är klar, eftersom en bild är en bild. och den kan ta hur mycket tid som helsst att göra beroende på vad man gör med den.

jag kan säga att min starka sida i målining är skissar på olika ansikts kroppsdelar av olika slag, jag gillar att måla hela och naturella ansikten. skissa är också en del av mej som jag är bättre på, men det beror på hur länge jag skissar... en snabbskiss som kan ta fem menuter (notera ögat där nere)kan inte bli lika välgjord  som en som kanske tar 20 min. jag kommer att posta bättre och sämre bilder, enligt mej var regnbågsögat riktigt kast. men jag är inte missnöjd över det, för det var kul att måla det iaf. en annan stark sida av konst jag har är att måla av logotyper.(se luleå hockey bilden)jag kan måla av en logo utan rentav problem. men jag har svårigheter också, som akvarell målningar. JAG ÄLSKAR att måla akvarell målningar men jg blir alldrig nöjd. den ända akvarell målningen jag hitisk har blivit nöjd över är rödtoppen. men den gjorde jag med akvarell pennor som stöd.. annars suger jag på det... men jag kan lova att Evelina är ett geni på just det... blir ibland lite avis på hur fint hon målar med akvarellerna. aja, det blir något jag får träna på, vi höres!


Selma


Av Selma Evelina och Ebba - 27 februari 2013 11:01

Ett väl skissat öga:-)

Presentation

vi är tre tjejer som älskar att rita och måla av olika slag. hoppas ni gillar det!
selma, Evelina och Ebba

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

vad tycker ni om bloggen?
 den är sådär
 den är bra
 den är super bra
 den är dålig
 den är super dålig
 den är intressant
 den är tråkig
 jag hatar köttbullar
 jag älskar bloggen!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
<<<
Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards